Ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Καραγιάννης συμμετείχε σε ημερίδα με θέμα την προστασία της φέτας στις εμπορικές συμφωνίες της Ε.Ε. με τον Καναδά και τη Ν. Αφρική, που διοργάνωσαν ο Δήμος Αλμυρού Μαγνησίας σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Μαγνησίας, την Ομοσπονδία Κτηνοτρόφων Θεσσαλίας και τον Όμιλο Φίλων Φέτας, το Σάββατο 19 Μαΐου στο Πολιτιστικό Κέντρο Αλμυρού.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βασίλης Κόκκαλης, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος Κώστας Αγοραστός, ο Δήμαρχος Αλμυρού Δημήτρης Εσερίδης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Αριστοτέλης Μπασδάνης και ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Βόλου και της γαλακτοβιομηχανίας ΕΒΟΛ Νικήτας Πρίντζος.
Βασικοί εισηγητές της ημερίδας ήταν ο πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Φέτας, ομότιμος καθηγητής Γαλακτοκομίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τέως πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Γάλακτος Εμμανουήλ Ανυφαντάκης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων Χρήστος Αποστολόπουλος, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ζωοτεχνικής Εταιρείας Γιώργος Ζέρβας και ο Γιώργος Εμμανουήλ ως μέλος του δικτύου Ευρωπαϊκών Περιφερειών για τα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης (Α.R.E.P.O) στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Ο κ. Καραγιάννης στην τοποθέτηση του αναφέρθηκε στα προβλήματα που δημιουργούν στη φέτα οι συμφωνίες της Ε.Ε. με τον Καναδά και τη Ν. Αφρική και σχολίασε θετικά την προσπάθεια που γίνεται από τον Όμιλο Φίλων Φέτας με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κόσμου για τους κινδύνους που διατρέχει το εθνικό μας προϊόν. Επισήμανε επίσης τα διαχρονικά λάθη και παραλήψεις στην υπόθεση του προϊόντος, όπως η απουσία διεπαγγελματικής οργάνωσης, η ελλιπής υποστήριξη του προϊόντος από την οικονομική μας διπλωματία και η έλλειψη εθνικής στρατηγικής. Τέλος, τόνισε ότι η απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου το 2005 για τη φέτα ΠΟΠ είναι μια καλή βάση συζήτησης για τη χάραξη νέας στρατηγικής, αρκεί να μην καθυστερήσει άλλο η σύσταση της διεπαγγελματικής, η οποία θα αναλάβει τον έλεγχο, την προστασία και την προώθηση του προϊόντος στη διεθνή αγορά.