Η εμψυχωτική ομιλία του προέδρου του ΣΕΒΓΑΠ στην ‘Φέτα 2018, στην Ελασσόνα.
O πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων παρουσίασε στο πλαίσιο του συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στην Ελασσόνα για τη διοργάνωση ‘Φέτα 2018’, μια διαφορετική από το συνηθισμένο εισήγηση καθώς αυτή τη φορά στάθηκε περισσότερο σε ζητήματα προβολής και προώθησης των ελληνικών προϊόντων και λιγότερο στα συνδικαλιστικά- θεσμικά.
Ξεκίνησε την ομιλία του ζητώντας από το σύνολο της αγοράς τη δημιουργία ισχυρού και μακρόπνοου δικτύου συνεργασίας το οποίο όμως να διαφέρει κατά πολύ από την …παρεούλα που εννοούν ορισμένοι στη χώρα μας. «Η συνεργασία για να πετύχει, πρέπει η φέτα να γίνει μέρος της κουλτούρας μας, πρέπει να νιώθουμε περήφανοι που την παράγουμε, περήφανοι όπως νιώθουμε και για τα παιδιά μας» είπε ο ισχυρός άνδρας της μεταποίησης. Ξεκαθάρισε όμως ότι κάθε κίνηση που θα υλοποιηθεί πρέπει να αποσκοπεί στο κοινό συμφέρον, στην παραγωγή κέρδους και πρέπει να γίνει συντεταγμένα κι απ΄ όλους μαζί.
«Η πολιτεία θα πρέπει να μείνει μακριά από τη διαδικασία των αγορών αντίθετα θα πρέπει να υπερασπιστεί μαχητικά τα εθνικά συμφέροντα και μάλιστα πρέπει να το κάνει αυτό όχι μόνο με υπομνήματα, με έγγραφα και με επιστολές. Αν κινδυνεύουν τα εθνικά συμφέροντα πρέπει να ‘κατασκηνώσει’ έξω από τα γραφεία της Κομισιόν στις Βρυξέλλες!» επεσήμανε με έμφαση ο Χρήστος Αποστολόπουλος.
Όσο αφορά για το επερχόμενο σχέδιο νόμου για τους ελέγχους στην αγορά του γάλακτος, ο Χρ. Αποστολόπουλος, ο οποίος τοποθετήθηκε μετά την ομιλία του υφυπουργού Βασίλη Κόκκαλη και τη σχετική ανακοίνωση, ξεκαθάρισε ότι ο Σύνδεσμος δεν έχει λάβει καμία ενημέρωση, ούτε έχει κληθεί να καταθέσει τις απόψεις του ή να βοηθήσει με τις δυνάμεις και την εμπειρία του στη σύνταξη του νομοσχεδίου.
Για μια ακόμα φορά ο Χρ. Αποστολόπουλος τόνισε ότι οι καταναλωτές και, γενικότερα οι πολίτες, έχουν ισχυρή δύναμη στα χέρια τους καθώς αυτοί αποφασίζουν καθημερινά, περιέγραψε όμως κι ορισμένες περιπτώσεις που η αγοραστική συμπεριφορά εκπλήσσει με την ιδιαιτερότητά της, καθώς η αύξηση της τιμής ενός προϊόντος όχι μόνο δεν ρίχνει την κατανάλωση (κατά ανάλογο ποσοστό) αλλά αντίθετα την αυξάνει.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε στο διάσημο σερβικό τυρί Pule που παράγεται από γάλα γαϊδούρας (χρειάζονται 25 λίτρα του για ένα κιλό τυρί) κι η αξία του φτάνει μέχρι και τα 800 ευρώ το κιλό ή το βρετανικό τυρί Cheddar το οποίο κοστίζει περίπου 400 ευρώ το κιλό και παρουσιάζουν, αμφότερα, ανοδικές καταναλωτικές τάσεις στις ώριμες δυτικές αγορές.
Κλείνοντας θύμισε στους συνέδρους της Ελασσόνας ότι η ανάπτυξη της φέτας δεν πρέπει να στηρίζεται σε επιμέρους τακτικές αλλά σε στρατηγικές. «Θέλουμε οπαδούς της φέτας κι όχι καταναλωτές. Θέλουμε το συναίσθημα κι όχι τη λογική. Θέλουμε να αφηγηθούμε τη συναρπαστική ιστορία της φέτας…» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒΓΑΠ.